Csoportos fitness-aerobik edzés

Fit Tiger fitness edzés  

Mi  a Fit Tiger edzés?
 

Csoportos edzéseim teljesen egyedi, saját tapasztalatokon alapuló, hatékony ötvözete a vidám munkavégzésnek, a nagyon kemény funkcionális gyakorlatoknak, intervall rendszereben, egy pörgős edzésen. Alakformálásra vágyóknak, zsírvesztést, izom építést elősegítő edzés- hatékony munkavégzés, jókedvűen, örömmel! 

Változatos, ritmusos zenékre, egész testet megmozgató, core izmokat előtérbe helyező edzésmunka a jellemző. Kiindulási alapja  a safe aerobik izület és gerinckímélő mozgása, azonban az aerobikon már teljesen túlmutatva kiegészitve saját testsúllyal végzett,  funkcionális gyakorlatokkal, eszközökkel végzett gyakorlatokkal, és mindez intervall rendszebe foglalva az anyagcserét felpörgeti, sokkal hatékonyabb ezáltal  az egyszerű alakformáló vagy zsírégető aerobik óráknál. Fő irányvonala a saját testsúllyal végzett funkcionális gyakorlatok, amik egyszerre fejlesztik a kondicionális képességeket: az erőt, állóképességet, a gyorsaságot, a koordinációt és az egyensúlyt- emelett használunk különböző egyszerű és körülöttünk elérhető eszközöket például széket , bordásfalat, padot, zsámolyt, TRX-et időnként az edzésmunka változatossá tétele érdekében és  a terhelés változtatását elérve az eszközök bevetésével. Az edzések rendszerét tekintve használunk intervall, tabata, köredzés rendszereket, és folymatosan próbálok új gyakorlatokat és új rendszereket belevinni az edzésmunkába. Törekszem arra, hogy minden egyes edzés eltérő legyen, hiszen ha mindíg ugyanazt ismételnénk, ahhoz alkalmazkodik, hozzászokik a szervezet, nem jelent ingert a számára, az izmokat más és más, váltakozó ingerrel lehet fejlődésre ösztönözni. Az az edzés tud hatékony lenni és látványos fejlődést nyújtani, ami kihívások elé állítja  a testet, az izmokat! 

Részvétel tekintetében nincs korhatár, vagy edzettési szint elvárás, a gyakorlatok könnyített formában is végezhetőek kevésbé edzett, fiatal , vagy épp idősebb korosztály számára igény szerint, férfinak , nőnek egyaránt. Jelenleg Heves megye több településén elérhető.

 

Az edzés elemei: 

Az intervall 

 

Az intervall rendszer a pörgős intenzív, magas pulzusszámon végzett gyakorlatok és alacsonyabb pulzuszámon történő munka, vagy aktív  pihenőidő  váltja egymást,megadott ideig, megadott körökön keresztül, ami a pulzus le és fel ingadozása által pörgeti fel az anyagcserét, és akár edzés után 24- 48 órával is zsírégető hatással bír. Lényeges eleme, hogy az intenzív szakaszban a munkát teljes erőbedobással kell végezni. Az intenzív és mérsékelt intenzitású szakaszok váltakozása fejleszti  a tüdőkapacitást, emiatt nagyobb terhelést bír  a test elviselni, illetve javítja a szénhidrát anyagcserét, gyorsabban használja fel  a cukrot  a vérből  a szervezet. A tejsavra való érzékenység is javul az izmokban, később alakul ki izomláz. Nagyon hatékony alakformáló, izmot is épít! 

 

A funkcionális gyakorlatok

A mindennapi életből vett mozgásminták. Az egész testet dolgoztatja, nem csak egy- egy izolált izomcsoportot.  Hatékonyságát fokozza, hogy a különböző gyakorlatok helyes végrahajtásához a törzsizmokat erősen használni kell a stabil testhelyzet eléréséhez, ami a has és mély hátizmokra kifejezett erősítőhatással van. Eszközökkel, de eszközök nélkül is végezhető gyakorlatok.Guggolások, támaszhelyzetek, húzó, toló mozgások, ugrások variációi képezik a gyakorlatokat. Izmot, erőt fejleszt, de állóképességünkre is jó hatással van.